CSA
Kundeundersøgelser

Kundeindsigt



Du ved sikkert en masse om dine kunder. Men ved du også, hvad kunden har brug for i morgen? Eller til næste år? Jo mere du ved om din kunde, jo bedre produkter og services kan du levere – ikke bare i dag, men også fremadrettet – og på den måde udvikle og udvide dit samarbejde med kunden.


Med en kundeundersøgelse får I viden om, hvad der skaber værdi for jeres kunder. Den viden er afgørende for at kunne minimere kundeafgang og sigte mod kundedrevet vækst. Vi tilbyder en undersøgelse, der måler, om I lever op til kundernes forventninger, om der er områder, der halter, og hvilke områder jeres kunder er særligt tilfredse med. Herfra identificeres indsatsområder, så konkrete handlinger kan sættes i gang.



En god undersøgelse begynder med slutningen

Man skal passe på med forhastede konklusioner – men man skal også passe på med forhastede spørgsmål. Alle og enhver kan lave en undersøgelse, og de fleste kan også lave den hurtigt. Men hvis undersøgelsen skal have værdi, kræver det et grundigt forarbejde, hvor vi sammen afklarer, hvad du har brug for at vide, og hvordan vi kan nå frem til denne viden.


Glem ikke det strategiske niveau – eller det operationelle

Når vi hjælper dig med at udforske dine kunder, indtænker vi altid flere niveauer i undersøgelsen, så du både får strategiske og operationelle indsigter. På strategisk niveau vil undersøgelsen således give dig indsigt i kundernes overordnede oplevelse og afdække de vigtigste indsatsområder, som du bør optimere på den lange bane. På operationelt niveau giver undersøgelsen specifikke indsigter i den enkelte kundes behov og oplevelser, så den kundeansvarlige kan have en mere kvalificeret og værdiskabende dialog med den enkelte kunde.





Metoder

CSA Kundeundersøgelse opnås altid på baggrund af et solidt datagrundlag, som vi indsamler og bearbejder med videnskabelig præcision.


Vi designer vores kundeanalyse med udgangspunkt i jeres konkrete behov og udfordring – men vi har specialiseret os i undersøgelsesdesign, der gør brug af både kvantitative metoder, som spørgeskema-undersøgelser, og kvalitative metoder, som interviews og observation. Ved at kombinere de sociologiske metoder kommer vi i dybden med de vilkår og rammer som influerer på kundernes oplevelse af jeres produkter og service.


En af de helt store styrker ved metode-kombinationen er dermed, at resultaterne ikke blot peger på, hvilke faktorer som er de vigtigste for skabelsen af kundeoplevelsen, men også hvorfor kunderne udpeger dem som vigtige.

"Bedre ledelse, bedre resultater"


Center for Sociologisk Analyse